San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

07 November 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Donderdagavond vlogen Linde en ik naar San Francisco om daar een au pair weekend class te volgen. Waarschijnlijk heb ik dit al eerder vertelt maar als au pair moet je 72 uur aan classes volgen. Je bent vrij om te doen wat je wil zolang je maar bewijs hebt dat je alle uren gedaan hebt. Veel au pairs kiezen voor een weekend class. Dit is een heel weekend waarin je lessen krijgt en excursies doet in een stad naar keuze. Met het huiswerk dat je daar krijgt kan je maximaal 45 uur verdienen. Dit was een perfecte kans voor mij om uren te verdienen en om een nieuwe stad te ontdekken.

De lessen begonnen vrijdag om 3 uur dus we hadden de hele ochtend en begin van de middag om de stad in te gaan. Onze eerste stop was de Alcatraz toer. Alcatraz was een gevangenis waar de gevaarlijkste criminelen zaten. Nu kun je er met de ferry heen en is het een soort museum. Het was heel erg mooi weer dus het uitzicht vanuit de boot was perfect. De gevangenis zelf is super groot en het was dan ook een gek idee dat hier ooit echt mensen gevangen zaten.
3 uur later namen Linde en ik de ferry terug en hadden we tijd om nog wat andere dingetjes te bekijken. Zo zijn we naar Lombard street, Fisherman's warf en Pier 39 geweest.

De lessen zelf waren best interessant. Het ging allemaal over Amerika . Ik vond het wel weer leuk om in een klas te zitten en dingen te leren. Ook heb ik veel leuke mensen ontmoet waarmee we het hele weekend dingen gedaan hebben.
Zaterdag en Zondag begonnen de lessen om 9 uur s'ochtends. Linde en ik wilden zo veel mogelijk van de stad zien dus hadden we de wekker om 6 uur gezet. In die 3 uur voordat we op de universiteit moesten zijn hebben we the Golden Gate bridge, Painted Ladies en wat leuke ontbijt plekjes bekeken.

San Francisco is een super mooie stad met heel veel mooie plekjes. Ook al hadden we maar 3 dagen, we hebben het idee dat we alle highlight wel gezien en gedaan hebben.

Op dinsdag 31 oktober was het natuurlijk Halloween. Soleil had voor iedereen kostuums gekocht en s'avonds gingen we met z'n alle de deur uit om trick or treat te doen. Super gezellig want de hele buurt was buiten.

Ben hier nu 10 maanden.... nog 6 te gaan!!!!

  • 07 November 2017 - 07:49

    Petra:

    Mazzelkont!!!!
    xxxxxxxx

  • 07 November 2017 - 13:07

    Annemieke:

    Leuk!! Weer een update!!
    Wat goed om te lezen dat je Zoveel leuke dingen hebt gezien en dat je het na die tien maanden nog steeds naar je zin hebt.
    Enjoy!!

    Dikke knuf xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 111804

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: