Orientatie - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Orientatie - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Orientatie

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

06 Januari 2017 | Verenigde Staten, Tarrytown

Wen er maar niet aan dat ik elke dag wat ga schrijven hoor maar ik maak nu opeens zoveel dingen mee dat ik maar blijf schrijven haha. Oke: Het oriëntatie programma. De eerste nacht heb ik niet heel lekker geslapen. Twee keer werd ik wakker door een meisje die mijn kamer binnen kwam. Het waren mijn twee roommates. De ene kwam om 9 uur en de ander om 1 uur s'nachts. We werden wakker en dan lig je opeens met wild vreemde in een kamer. Toch is het wel bijzonder want het klikt gelijk met iedereen. Iedereen die hier is, is zenuwachtig, bang en nieuwsgierig tegelijk. Het ene meisje komt uit Engeland en de ander uit Israel. Het ontbijt was heel goed geregeld met broodjes en bagels en cornflakes en dat soort dingen. Helaas voel ik me nog steeds niet helemaal fit en ik heb eigenlijk de hele tijd door hoofdpijn. De dag kom ik wel gewoon goed door met aspirines. Van 8 tot 12 hadden we een meeting over het leven in Amerika en allemaal andere informatie. Daarna was het lunchtijd wat ook weer super goed geregeld was. van 1 tot 5 hadden we weer een Meeting. Het was heel vermoeiend maar ook heel interessant. Iedereen had een Jetlag dus niemand kon de aandacht er goed bij houden. Om 5 uur was het dan zo ver: De New York toer. Iedereen die mee ging kreeg een tasje met wat eten en drinken en toen iedereen in de bus zat reden we richting het centrum. De eerste stop was Rockefeller center. Wat ik niet wist was dat we in een lift moesten die naar de 70ste verdieping ging. Twee van mijn grootste angsten in 1. Eenmaal aangekomen op de top, had je een mega mooi uitzicht over New York. Overal zag je lichten en ook Central Park was goed te zien. We hadden niet lang want een half uur later zaten we weer in de bus richting Time Square. Het was net zoals je altijd op tv ziet. Super groot en felle schermen overal. Ook daar hadden we maar kort. De derde en laatste stop was het Vrijheidsbeeld. Het was zo koud dat we alleen de bus uit zijn gegaan om een foto te maken en daarna snel weer naar binnen gingen. We reden langs de pek waar de twin towers stonden. Echt bijzonder om op deze plek te zijn geweest. Rond een uur of 10 waren we terug in ons hotel en was het echt tijd om te gaan slapen. Iedereen sliep trouwens al in de bus want die Jetlag hakt er goed in. Vanochtend hadden we weer de hele ochtend Meetings en om 2 uur was het tijd om afscheid te nemen. Het is zo raar dat je zo close wordt met mensen die je twee dagen geleden pas ontmoet hebt. Ik zit nu op het vliegveld te wachten tot we kunnen boarden. Over ongeveer 2 uur vertrekken we naar Seattle. Ik vlieg gelukkig samen met een van mijn roommates. Veel gezelliger dan alleen.

  • 06 Januari 2017 - 23:30

    Eveliene:

    Al echt op avontuur. En nu voor het áller echie!
    Succes!!

  • 07 Januari 2017 - 08:02

    Piet:

    Hoi Lee,
    Eindelijk aangekomen in Seattle! NYC in vogelvlucht, zo te lezen. Hoeveel angsten heb je nu al overwonnen, schat!! Nu tot rust komen, wennen, settelen en dan kan je leven daar beginnen! Enjoy! Luf joe!!!

  • 07 Januari 2017 - 09:52

    Mariëlle:

    settelen in Seattle :)
    Succes hoor buuf overzee!

  • 07 Januari 2017 - 14:57

    Babs:

    WoW Leah trots op jou. Geniet lieverd en ik blijf je volgen. Ik zal oma ook uitleggen hoe het moet en anders doe ik het samen met haar. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 821
Totaal aantal bezoekers 111875

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: