Het is zover.. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Het is zover.. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Het is zover..

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

04 Januari 2017 | Verenigde Staten, Tarrytown

4 januari! Het was vandaag toch echt zover. Het avontuur begon. Ik zit nu op mijn hotelkamertje in New York ( Ik besef het nog steeds niet ) bij te komen van deze mega lange dag.
De wekker ging wel erg vroeg vanochtend maar dat was voor deze ene keer niet zo erg. Alles was al ingepakt behalve pyjama, tandenborstel etc. Om 6 uur stonden we met zijn alle op Schiphol. Er waren 11 mensen gekomen om mij uit te zwaaien wat ik echt super super lief vind. Het plan was om eerst in te checken en daarna met z'n alle nog even wat te drinken. Het inchecken duurde wat langer dan ik gedacht had maar gelukkig hadden we nog genoeg tijd om ergens te gaan zitten. Na de koffie en thee was het voor mij dan echt tijd om afscheid te nemen van mijn lieve familie en lieve vrienden. Dit was by far het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen. Nu ik er over schrijf, springen de tranen weer in mijn ogen. Na iedereen 10 knuffels te hebben gegeven liep ik met tranen over mijn wangen door de douane. Daar stond ik dan. Een meisje van 18 met haar gitaar, grote trolly en handbagage. Op het punt om alles wat ze in Nederland heeft achter te laten om een eigen leven in een vreemd land op te bouwen.
2 uur later en 10 huilbuien later zat ik in het vliegtuig klaar om te gaan. De vlucht ging heel soepel en was niet heel vreselijk.
Ik merkte gelijk dat ik naar Amerika vloog. Na de lunch kreeg je een bakje ijs en op mijn broodje zat cheddar kaas ( best te eten ). Toen kwam het eerste moment dat ik zelf keuzes moest gaan maken. Want wat ga ik kiezen om als lunch te eten? Meestal kijk ik Hanne aan en dan doe ik maar hetzelfde haha. Nee grapje maar ik merkte wel gelijk dat het anders was.
Ongeveer 8/9 uur later stond ik weer op de grond. Maar nu in AMERIKA. Paspoort controles, visumcontrole, bagagecontrole... wat een gedoe. 2 uur nadat ik was geland kon ik eindelijk naar het punt toe lopen waar ik zou worden opgehaald. Ik zag een bordje met 'au pair in America' en ik kon zo instappen richting het hotel. Naast mij in de auto zat een meisje uit Duitsland. Ook zij was net geland en we hebben onze ogen uitgekeken.
Aangekomen in het hotel kregen we een brieving over wat er de komende 2/3 dagen precies gaat gebeuren tijdens het oriëntatie programma. We hebben een heel pakket met info gekregen en alles is super duidelijk en goed georganiseerd. Ik slaap met 2 andere meisjes op een hotel kamer maar deze twee zijn nog niet geland dus die zal ik ergens vanavond wel ontmoeten. Vanaf half 7 kunnen we gaan eten dus het meisje waarmee ik naar het hotel reed en ik gaan zo samen even wat eten. Ik ben helemaal verrot en heb barstende hoofdpijn maar dat zal er allemaal wel bijhoren. Ik ga mijn tanden maar eens even poetsen en me opfrissen, want dat is zeker nodig na deze lange dag. Morgen gaan we New York in!! Ik ben zo benieuwd. Ik hou jullie binnenkort op de hoogte.

  • 05 Januari 2017 - 03:00

    Annemieke:

    Zo'n gek idee dat je nu ergens in new york rond wandelt!
    Zet hem op meis, geniet van je avontuur. Super trots op je
    Kus van je (bolle) nicht
    Ps. Hopelijk heb je tijd om nog ff te shoppen!!! (Ik ben heus wel jaloers ;-))

  • 05 Januari 2017 - 07:31

    Piet:

    Gaaf, Lee!! Ben supertrots op jou!! Mooi verslag, stelt mij erg gerust. Gisteren was voor mij ook de moeilijkste dag, die ik me kan herinneren. Zo dubbel: trots/ verdrietig/ gemis. Gisteravond schonk Hanne 3 glazen melk in ( " ff wennen")! Ga lekker genieten, kanjer!! Hou van jou, innig en diep!!

  • 05 Januari 2017 - 08:25

    Hanne:

    Hey lieve grote zus!
    Klinkt nu al gaaf! Snel gister vergeten en door naar alleen maar leuke momenten. Heb zin om snel te Skypen. super veel plezier!
    I love u ❤

  • 05 Januari 2017 - 08:31

    Hanne :

    Hahaha trouwens, ik zit ook te twijfelen, koffie of thee ;) waar ben jij nou om deze keuze te maken

  • 05 Januari 2017 - 10:15

    Peet:

    Goed verslag!!! Klinkt goed! Ja, gister was superheftig! Daar ging ze, mijn meisje!! Ik ben apetrots op je! Zit je in New York!!!! Ik hoop dat je goed geslapen hebt, zodat je optimaal kunt genieten van je tour!!! Ik hou van jou!! x

  • 05 Januari 2017 - 12:32

    Nienke:

    Lieve lee,
    Wat ben ik blij dat alles goed is gegaan!! Ga genieten van deze paar dagen in het verre New York en dan vrijdag naar de plek wat voor een jaar lang jouw thuis genoemd mag worden, Seattle!

    Have fun chick

  • 05 Januari 2017 - 12:33

    Nienke:

    En trouwens, dat broodje met cheddar kaas is een hardstikke goede keus geweest!

  • 06 Januari 2017 - 12:36

    Merle:

    Hey Lee,

    Afscheid is inderdaad lastig... iets wat ik ook heb gemerkt met Muts, en die is maar voor 3 maanden weg :P.
    Zoals Nienke zei, dat broodje cheddar kaas is vast een goede keuze geweest haha.
    Ga er heel erg van genieten en ik ben benieuwd naar je verdere verhalen.

    XXX Merkie

    PS: ik hou Hanne wel bezig en help haar met moeilijke keuzes, Hanne: ik zeg thee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 111869

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: