Anders dan anders - Reisverslag uit Maple Valley, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Anders dan anders - Reisverslag uit Maple Valley, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Anders dan anders

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

11 Februari 2017 | Verenigde Staten, Maple Valley

Ik heb net iets gedaan wat ik in Nederland niet snel zou doen. Ja logisch, alles wat ik hier doe zou ik in Nederland nooit doen maar dit is iets anders. Ana ( een vriendin ) was vandaag jarig en dus wilden we dat gaan vieren vanavond. Vanochtend hebben we al ergens koffie gedronken en heb ik haar een taart gegeven maar we wilden nog wat extra doen. Het plan was om naar Maple Valley te gaan en daar karaoke te gaan doen. Dat is echt een ding hier haha. Om half 9 stonden we dus voor de deur van de bar. Wat bleek.... er was geen karaoke. Blijkbaar is dat altijd op zaterdag ipv vrijdag. Helaas was er niks leuks in de buurt te doen en omdat we elkaar die ochtend al uitgebreid gesproken hadden en elkaar morgen ook weer zien, besloten we allebei weer naar huis te gaan. Ik had eigenlijk helemaal geen zin om naar huis te gaan dus ben ik gewoon maar gaan rijden. Ik ben van Maple Valley naar Mercer Island gereden wat ongeveer 45 minuten duurt. Ik had best wel veel honger, want als avondeten had ik even snel wat rijst, tomaten en een geroosterde boterham gegeten. Wat ik dus gedaan heb: Ik ben naar een Frozen Yoghurt shop gegaan, heb allemaal lekkere smaken en toppings uitgekozen, ben naar mijn auto gelopen en heb in mijn eentje in mijn auto met de radio aan mijn Frozen Yoghurt gegeten. Nu klinkt dit misschien een beetje raar en eenzaam ofzo. Maar ik voelde me op dat moment echt heel goed. Terwijl ik aan het eten was, besefte ik me dat ik dit nooit in Nederland zou doen. Ik besefte me dat ik me tijdens deze 5 weken nooit echt alleen heb gevoeld. Ik ben echt aan het genieten.

Dat genieten was afgelopen week wel een beetje minder. Het zat namelijk zo: Mijn host parents ( Michael en Soleil ) waren aan de andere kant van Amerika voor een bruiloft en Ella was bij haar moeder. Ik had dus het rijk alleen. Ik heb super leuke dingen gedaan. Zo ben ik uit eten geweest, ben ik Seattle in geweest, een museum bezocht en veel vrienden gezien. Zondag begon het opeens heel hard te sneeuwen. Dit begon aan het einde van de middag. Op dat moment was ik bij Ana en haar host parents en alle vrienden van haar host parents Superbowl aan het kijken. Dat was trouwens echt heel erg leuk om mee te maken. Er waren super veel hapjes en het was heel gezellig om samen die wedstrijd te kijken. Vooral de reclames is een groot ding hier. Daar wordt zo veel geld ingestopt. Het begon dus te sneeuwen maar ik zat dus 30 min rijden van huis vandaan. Om een lang verhaal kort te maken: Ik kon niet meer zelf naar huis rijden door de sneeuw. Mijn auto, die niet automatisch is, kon niet op tegen het 5 cm dikke pak sneeuw en de stijle heuvels. Uiteindelijk ben ik naar huis gebracht in een andere auto en heb ik mijn eigen auto 2 dagen later op kunnen halen. Ik moest dit natuurlijk aan Michael en Soleil laten weten. We hadden een soort mis communicatie waardoor ik het gevoel had dat zij boos op mij waren. Hierdoor voelde ik me die avond niet zo fijn en ook de volgende dag voelde ik me zo. Die maandagavond heb ik zo opgehaald van het vliegveld en eenmaal thuis hebben we het gelijk over deze situatie gehad. Ze waren niet boos maar tijdens dit gesprek hebben ze me uitgelegd wat ze van mij verwachten tijdens dit jaar. Eigenlijk werd deze situatie aanleiding om het nog even over alle verantwoordelijkheden te hebben. Uiteindelijk vonden ze dat ik het goed had opgelost, weet ik wat er van mij verwacht wordt het komende jaar en weten zij hoe ik met dit soort dingen om kan en wil gaan. Eind goed al goed dus.
De rest van de week heb ik veel vrij gehad en moest ik alleen woensdag werken. Veelt tijd voor leuke dingen dus. De sneeuw is vandaag helemaal weg. Nu is het weer regen.....

  • 12 Februari 2017 - 23:01

    Jos:

    In je auto, muziekje erbij, lekker eten, sitting on top of the world.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Maple Valley

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 111766

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: