New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

New York

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

29 April 2018 | Verenigde Staten, New York

Geen travelmonth maar wel een weekje naar de Eastcoast! Dat was de deal met Mike en Soleil en dus stond ik vorige week donderdag op het vliegveld te wachten tot ik naar New York kon vertrekken. Na een 5 uur durende nacht vlucht kwam ik om half 8 s'ochtends in NYC aan. Natuurlijk had ik geen oog dicht gedaan tijdens de vlucht en omdat New York 3 uur tijdsverschil is met Seattle had ik een hele nacht overgeslagen MAAR ik was zoooo excited! Gameplan: 4 dagen NYC, 1.5 dag Washington DC!

Dag 1: Ik nam de trein van Newark airport naar het midden van Manhattan. Vanaf daar liep ik door naar het appartement van Asya, zus van Soleil. Het appartement was echt heel gezellig en in het midden van de stad. Asya was vrij dus besloten we wat rond te lopen en ergens wat te lunchen. Uiteindelijk hebben we ongeveer 10 km gelopen, omdat het lekker weer was en het eigenlijk heel gezellig was. Eerst sightseeing punt was Chelsea Market. Dit is een overdekte markt met allemaal leuke restaurantjes. Asya en haar vriend gingen het weekend naar een bruiloft en dus had ik het appartement tot zondagavond voor mij alleen.

Dag 2: Ik heb af en toe nog contact met een au pair die ik in oriëntatie cursus ontmoet heb en zij werkt/woont in NYC. Ik liep naar 9/11 memorial en daar zou ik haar ontmoeten. We hadden rond 12 uur afgesproken en dus besloot ik om het 9/11 museum in de ochtend te doen. Heel indrukwekkend!!!
Toen Svea, die au pair, en ik elkaar gevonden hadden, liepen we door naar Brooklyn. Natuurlijk de Brooklyn bridge over. Vanaf Brooklyn heb je een heel mooi uitzicht op de skyline.
S'avond ben ik uiteten geweest bij Eataly. Dit is een restaurant die iemand hier in Seattle mij heeft aangeraden. Zijn broer is namelijk de manager daar en dus had ik met die broer afgesproken. Het restaurant was zo chic en eigenlijk kon ik dat helemaal niet betalen maar ik vond het voor 1 keertje wel okay om veel geld uit te geven aan uiteten gaan. Uiteindelijk hoefde ik helemaal niks te betalen want die broer had alles voor mij betaald!!

Dag 3: Zondag was de ik-doe-alle-touristische-dingen-dag. Ik begon de dag in time square. Volgende stop was een boot tour om manhattan heen. Top of the rock ( rockefeller center ) was next en mijn laatste stop was Grand Central Sation.

Dag 4: Asya en haar vriend waren inmiddels weer terug maar omdat ze die maandag hun 'anniversary' hadden, moest ik verhuizen naar een hostel voor mijn laatste nacht. Maandagochtend nam ik daarom de subway naar mijn hostel. Dit was heel dicht bij Central Park. Het was mooi weer dus was het tijd om een fiets te huren en vervolgens Central Park te gaan verkennen. Na 2 uur fietsen en heel het park rond te zijn geweest, wilde ik graag naar American History museum. Dit was opzicht best interessant maar het was heel groot en ik had niet heel veel tijd dus ben ik er eigenlijk beetje doorheen gerend.

Dit was New York in het kort. DC komt in volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 111766

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: