Tijd voor een trip - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Tijd voor een trip - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Tijd voor een trip

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

28 Februari 2018 | Verenigde Staten, San Diego

Ik ben er nu wel klaar mee: Regen, kou, sneeuw, wind, winter..... De enige oplossing die ik kon verzinnen was om de lente/zomer op te zoeken. San Diego it was!!!
Tijdens mijn training school in New York heb ik een au pair ontmoet die haar jaar als au pair in San Diego door zou brengen. We hebben af en toe nog contact en dus besloot ik om haar een berichtje te sturen om te kijken of ze tijd had om mij rond te leiden ( ook zij heeft besloten om 6 maanden langer te blijven ). Ze stuurde terug dat ze zondag de hele dag vrij zou zijn dus heb ik mijn vlucht gelijk geboekt.

Zaterdag middag vertrok ik richting San Diego met een tussenstop van een uur in Las Vegas. Helaas had ik geen tijd om LV in te gaan maar hopelijk lukt het om daar ook nog naar toe te gaan voordat ik in juni naar huis kom.
Ik geloof dat we over de Grand Canyon vlogen, want het uitzicht vanuit het vliegtuig was niet normaal mooi!
Rond 8 uur s'avonds landde ik op het vliegveld in San Diego waar Kristie-Leigh ( au pair ) mij op kwam halen. Ik ben natuurlijk al naar LA en San Francisco geweest maar vanaf het moment dat ik palmbomen zie, ben ik gelukkig. Ik vertrok in Seattle toen het vroor ( Ik geloof dat het -1 was ) en kwam aan in Californie waar het het hele weekend 18 graden zou worden.
We hadden allebei nog niet gegeten en dus reden we naar een heeeeeel amerikaans restaurant in de buurt van het vliegveld. Het thema was the 50s en dat was duidelijk te zien. Na het eten was het al aan de late kant dus werd ik afgezet bij mijn hostel in Downtown San Diego. Ik kon niet bij haar thuis slapen, want het contact met haar hosts liep niet helemaal goed. Het hostel zelf was super gezellig. Er hing een hele fijne sfeer en ik sliep in een soort 'dorm', een kamer met 5 stapel bedden.
S'ochtends werd ik wakker en de zon scheen ( woeehooee ). Het hostel had ontbijt en na het ontbijt besloot ik om de buurt een beetje te verkennen. Kristie-Leigh zou mij rond 10 uur ophalen en dus had ik een uurtje voor mezelf. Mijn hostel bleek in een hele levendige buurt te zijn met cafeetjes, restaurants en veel winkels.
Die dag heeft Kristie-Leigh mij zo veel mogelijk proberen te laten zien. We maakten een aantal stops bij verschillende stranden, uitkijk punten, havens, buurten en we eindigden de dag op een strand genaamd 'sunset cliffs' waar we de zonsondergang dus gekeken hebben.

Ik had gelukkig de hele maandag nog om San Diego nog verder te ontdekken. Kristie-Leigh moest helaas werken. Ik was dus de hele dag afhankelijk van bussen/treinen etc. Ik begon de dag natuurlijk met ontbijt in mijn hostel waar ik een paar leuke mensen heb leren kennen. Mijn eerste stop van de dag was 'Old Town'. Dit is geloof ik de oudste buurt van de stad met veel Mexicaanse invloeden. Na wat rondgelopen te hebben was het tijd voor mijn tweede stop: Little Italy. Ik wist niet goed wat ik hiervan moest verwachten aangezien San Diego dicht bij Mexico ligt en niet Italie maar het bleek een heel gezellige straat te zijn met een aantal Italiaanse restaurants. Vanuit Little Italy was het ongeveer 40 minuten lopen naar Seaport village waar ik die dag ervoor ook al geweest was. The village ligt aan het water waar je een heel goed uitzicht hebt op een ander eiland, Coronado. Helaas had ik geen tijd om dat eiland te bekijken want ik wilde nog een laatste stop maken voordat ik naar het vliegveld moest. De laatste stop in San Diego was Balboa Park. Het is lastig om dit park te beschrijven maar blijkbaar is het het grootste park in Californie. Het uitzicht in het park over de stad was heel mooi en er waren heel veel mooie oude gebouwen in het park die zeker de moeite waard waren. ( de bus van Seaport village naar Balboa had vertraging en het was allemaal beetje ingewikkeld ).

Nu ( dinsdag ) ben ik weer in Seattle. Het regent.... yep...good to back ofzoiets...

  • 28 Februari 2018 - 09:20

    Mariëlle:

    Hey Leah,

    Wat ben je toch ondernemend! Zo goed om te zien dat je alles eruit haalt wat erin zit!
    En fijn dat ik door jouw reisverslag op afstand toch een beetje van je verhalen en avonturen mee krijg!
    Geniet nog even van de koude temperaturen. Hier is het ook ver onder nul! Maar als je terugkomt schijnt de zon en is het lekker zomer!!

    Veel plezier en geniet van alles wat op je pad komt!
    liefs, je verre buuf!

    p.s. heb je daar eigenlijk een leuke buuf?
    Zo niet, dan heb je een goede reden om terug te komen ;-)

  • 01 Maart 2018 - 06:42

    Annnemieke:

    Ff een vlucht daar naartoe boeken, wat mensen ontmoeten, stadje bekijken.
    Mennnnn avonturiertje! Geniet (ookal is het koud en nat ;-)) nog lekker verder daar.
    Hier is het nu -9,5...wij gaan schaatsen!
    Dikke knuffel van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 111798

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: