7 months!! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu 7 months!! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

7 months!!

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Oeps.. Alweer een maand geleden dat ik iets geschreven heb. Natuurlijk kan ik niet elk detail vertellen wat ik heb meegemaakt maar ik ga mijn best doen de grote lijnen er uit te halen.
Ella heeft sinds vorige maand zomervakantie wat dus betekent dat wanneer ik werk ik 5 dagen in de week ongeveer 10/12 uur werk. Op zich is dat best veel maar gelukkig werkt het weer heel erg mee. De zon schijnt elke dag met temperaturen rond de 25 graden en deze week soms dagen van zelfs 36 graden Celsius. Ella en ik hangen dan ook vaak hele middagen bij het zwembad hier in de buurt of bij strandjes aan Lake Washington. Ook probeer ik regelmatig play dates te regelen met vrienden van mij die voor kinderen zorgen die ongeveer even oud zijn als Ella. Voor haar en voor mij leuk.
De vorige keer had ik volgens mij al geschreven dat Mike en Soleil naar huizen aan het kijken waren en dat ze zo snel mogelijk wilden verhuizen. Zoals het er nu uit ziet gaat het dan volgende week echt gebeuren. Ze hebben een huis gekocht in Bellevue ( 15 minuten van waar we nu wonen ). De bedoeling is om volgende week woensdag te gaan verhuizen. Aangezien hun plannen vaak op het laatste moment veranderen, durf ik het nog niet 100% te geloven maar we better move now want het hele huis is al leeg. Als alles doorgaat dan krijg ik in het nieuwe huis een eigen badkamer, slaapkamer en ingang van het huis. Dat zou wel heel chill zijn. Ook is er een prive strandje waar alleen de mensen die in de buurt wonen mogen komen. Hier is een tennisbaan, een speeltuintje en een zwemstrand. Ik heb het huis zelf nog niet van binnen gezien maar als ik de verhalen en de foto’s mag geloven dan komt het helemaal goed daar. De laatste paar weken zijn we dus druk bezig geweest met het huis inpakken. Deze week is mijn kamer aan de beurt. Ik ben hier dus nu 7 maanden en al mijn spullen passen nu al niet allemaal in mijn koffer. Gelukkig kan ik overige dingen in dozen doen maar dat wordt wat als ik straks alles mee wil nemen terug naar Nederland….. dat gaat heel waarschijnlijk niet lukken…..

Ook ben ik laatst samen met Jessica ( au pair uit Duitsland ) naar een Bruno Mars concert geweest. Het concert was helemaal uitverkocht en ik had eigenlijk ook helemaal geen kaartje en was ook nooit op het idee gekomen om daar heen te gaan. Jessica zou met een andere vriendin gaan maar zij cancelde op het laatste moment en dus vroeg Jessica of ik mee wilde. Dat wilde ik natuurlijk heel graag!! Soleil is helemaal fan van Bruno Mars dus toen ik vroeg of ik eerder vrij kon zijn, was dat geen probleem. Het concert zelf was heel gaaf! Een van de leukste concerten die ik heb meegemaakt.

De laatste paar weken komen er veel nieuwe au pairs hier in Seattle. Al mijn vriendinnen die ik in mijn eerste paar maanden ontmoet heb, zijn nu allemaal weg en dus ben ik veel bezig met nieuwe mensen rondleiden. Op zich is dat best leuk, want zo blijf ik zelf ook lekker bezig, maar ik mis mijn ‘oude’ vrienden wel heel erg en dat maakt het lastig om die nieuwe au pairs een eerlijke kans te geven.

Ik ben net terug van een one day roadtrip. Sam, Luca, Svenja, Valerie en ik vertrokken vanochtend richting het noorden van Washington. Het plan was om naar the Deception Pass State Park te rijden, daarna te stoppen bij een strand, door rijden naar een klein stadje om vervolgens de ferry terug naar Seattle te nemen. Ik zal wat foto’s hiervan uploaden. ( Ik denk dat je naar LeahSmith.waarbenjij.nu moet gaan om de foto’s te kunnen zien ).
Het was een hele geslaagde roadtrip. Het leuke was dat we dus bij dat stadje genaamd Coupeville stopte. Het bleek dat ze een Nederlandse winkel hadden. De eigenaar komt zelf uit Friesland en sprak dus ook nederlands. We kwamen daar nog 2 andere nederlandse gezinnen tegen. De winkel had typisch nederlandse producten. Dingen die ze hier nergens anders verkopen. Ik was zo goed bezig met sparen maar dat is nu dus mislukt.. Ik moest even goed inkopen doen. Ze hebben zelfs een website waar je Chocolade Letters en kruid/pepernoten kunt bestellen en thuis kunt laten bezorgen :)))

Verder ben ik vooral heel heel heel erg aan het genieten van de zomer hier in Seattle en van het feit dat ik hier nog steeds heel blij ben!

  • 03 Augustus 2017 - 07:05

    Pete:

    hey Lee,
    leuk verslag weer. Goed leven heb je daar en ja, dat verhuizen.....!!! kus!!

  • 03 Augustus 2017 - 07:46

    Peet:

    Ik word helemaal blij van jouw verhaal! xxx

  • 04 Augustus 2017 - 05:10

    Annemieke:

    Jaaaa weer een update! Leuk!!
    Goed om te lezen dat je daar zo happy bent.

    Succes met verhuizen (en met inpakken..hihi je moet ook niet zoveel shoppen ;-))

    Xx

  • 10 Augustus 2017 - 13:27

    Oma:

    Lieve Leah oma geniet van je verhalen en ik ben heel blij dat je het daar naar goed naar de zin hebt.
    kus kus oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 111763

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: