Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

LA!!! Anderhalve week geleden vertrokken Hanne en ik naar Californië. Om precies te zijn: Los Angeles.
Ik keek hier al zo lang naar uit en maandag ochtend vertrokken we dan echt. Mike had ons voor zijn werk op het vliegveld gedropt waar wij een paar uurtjes moesten wachten. Los Angeles is eigenlijk zo dichtbij. Na iets langer dan 2 uur vliegen, landden we op LAX, het vliegveld van LA.
Wat grappig was, was dat we in Indonesië iemand gesproken hadden die in Los Angeles woont. Ik had hem vertelt dat mijn plan was om Au pair te worden in Amerika en hij had aangeboden om mij rond te leiden als ik ooit in LA zou komen. Sindsdien hebben we af en toe contact gehad en maandagmiddag stond hij op het vliegveld om ons op te halen. Hij nam ons mee uit lunchen en heeft ons de hele dag rondgereden. We kwamen op plekken waar je als toerist nooit zou komen. Onderweg kwamen we vrienden van hem tegen en zo voelde het even alsof ik zelf daar woonde. Dag 1 was dus vooral van alles een beetje zien. Van Santa monica tot Hollywood sign en nog veel meer. Natuurlijk wilden we die plekken nog een keer bezoeken om alles goed te bekijken.

S'avond zijn we met z'n alle uiteten geweest en hij heeft ons daarna afgezet bij het adres waar we zouden slapen. Via via had ik kunnen regelen dat we een gratis slaapplek hadden. We sliepen bij familie van mijn community counselor.

Dag 2: Vandaag besloten we Hollywood, walk of fame and the warner brothers studio tour te doen. We ontbeten ergens in Hollywood en vanuit daar liepen we door naar the walk of fame. Ik wist niet dat er zo veel sterren op de grond lagen! Mike en Soleil hadden ons een giftcard gegeven waarmee we veel dingen gratis konden doen. Zo zijn we met die kaart naar madame tussaud geweest en hebben we een tour gehad in het TCL Chinese Theater. Dit is het theater waar de Oscars worden opgenomen.
Die kaart konden we ook gebruiken om een aantal tours te doen. The Warner brothers studio tour zat daar ook bij. Het was zo gaaf om op de set rond te lopen van oa. The big bang theory, Ellen Degeneres, Pretty Little Liars, Friends etc.

Dag 3: Universal studios!!! Dit was eigenlijk wel de dag waar we allebei heel erg naar uitkeken. Het park ging om 9 uur open en dus namen we een taxi om 8 uur s'ochtends. Je hebt verschillende thema's in het park die aansluiten op films van Universal. De grootste attractie was de Studio tour. Gister hadden we natuurlijk al een tour gedaan maar deze was weer net wat anders. Dit was echt een attractie. We reden langs studios en ze lieten ons allemaal trucjes zien hoe ze het bijvoorbeeld laten regenen in een film.
We hebben het tot ongeveer 5 uur volgehouden in het park. Daarna kwam die jongen ons daar ophalen om ons later die avond weer 'thuis' af te zetten.

Dag 4: Beverly Hills, Santa Monica en Venice beach stonden vandaag op het programma. Beverly Hills is precies zoals ik verwacht had. Heel chic. We voelden ons echte toeristen hier. Hierna namen we een taxi naar Santa monica pier. Dit zie je altijd op foto's en nu liepen we daar. Van Santa Monica was het ongeveer een half uur lopen naar Venice Beach. We liepen over het strand wat heel erg mooi was. Mensen waren aan het fietsen, skaten, hardlopen, relaxen op het strand. Zo mooi! Venice Beach is heeeel druk maar ook heel gezellig. We hebben een tijdje bij het skate park gestaan waar je kinderen van 5 tot mensen van 60 ziet skaten. Toen besloten we om ergens wat te gaan eten. We hadden een super lekker restaurant gevonden met pizza's en pasta's. Dit is tot nu toe het beste restaurant waar ik de afgelopen 5 maanden gegeten heb.

Dag 5: De laatste dag..... Gelukkig vlogen we pas om kwart voor 8 s'avonds dus we hadden nog een hele dag. We reden eerst weer naar Beverly Hills, omdat we daar een leuke en lekkere plek wisten om te ontbijten. Daarna belden we een taxi die ons naar Malibu bracht. Malibu is ongeveer 45 min rijden vanaf Santa Monica en de route is super mooi. Je rijdt de hele tijd langs de zee waar er overal gesurft wordt. We werden gedropt bij Sunlife. Dit is een smoothie bar waar die jongen werkt. Hij maakte wat smoothies voor ons ( gratis :) ) om ons daarna rond te leiden in Malibu. We maakten 2 stops op 2 verschillende stranden. Jammer dat Seattle geen mooie stranden heeft. S'avonds heeft hij ons naar LAX gebracht en helaas was het toen tijd om weer naar huis te gaan....
LA, I'll be back soon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 111781

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: