Portland deel 1 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Portland deel 1 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Portland deel 1

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

14 Maart 2017 | Verenigde Staten, Portland

Mijn aller eerste weekend trip!! Alle mensen die ik hier ontmoet, zijn minstens 1 keer naar Portland geweest. Met de auto is het maar 3 uur rijden vanuit Seattle. Flo en ik besloten om de bus te nemen.
Vrijdag waren Michael en Soleil 6 maanden getrouwd dus voordat ik vertrok zijn we met z'n vieren nog uiteten geweest bij een sushi restaurant. Soleil ging vrijdagavond ook weg. Ze is voor 1,5 week met haar familie op vakantie. Het eten was super lekker en daarna hebben ze me afgezet bij de busstop. De bus zou dus in 1 keer doorrijden naar Portland. De rit was prima te doen en om 10 uur s'avonds kwamen Flo en ik aan in Portland. We belden 'UBER' en binnen 15 minuten stonden we voor ons motel. Het voelde een beetje alsof we in een Hollywood film stonden. Alles wat je je voorstelt bij een motel was er. De kamer was prima met een tv en een groot bed. De taxi chauffeur vertelde ons al dat we heel dichtbij een leuk straatje zaten met allemaal winkeltjes en restaurantjes. Die eerste avond zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen.

Zaterdagochtend, toen we wakker werden, besloten we om naar dat leuke straatje te gaan om daar te ontbijten. Ik had al wat restaurantjes opgezocht en Gravy's leek ons een leuke plek. Toen we daar aankwamen, stond er buiten al een rij om binnen te komen. Nu we toch de tijd hadden, besloten we ons aan te sluiten in de rij. We hoorden namelijk dat het het wachten waard was. Na 45 min te hebben gewacht, kregen we dan eindelijk een tafeltje. Hier in Amerika had ik nog nooit pancakes op dus dit was het perfecte moment. Iedereen had gelijk: Het was het wachten waard.

Na het super lekkere ontbijt gingen we dan Portland in. Op 1 min van ons motel was een lightrail halte. Zelfde systeem als de tram en de metro. Binnen 10 min stonden we in Downtown. Portland heeft elke zaterdagochtend een markt. The Saturday market. Het plan was dus om daar heen te gaan en uiteindelijk bleek het een hele leuke markt te zijn. De markt was in waterfront park. Helaas regende het die ochtend dus het uitzicht in het park was niet heel mooi. Na dit gezien te hebben, liepen we door naar Powell's city of books. Deze boekenwinkel is een van de grootste geloof ik. Het is zo groot als een heel block. Ze hebben zelfs Nederlandse boeken. De rest van de dag hebben we rondgelopen in de stad en daarna besloten we terug te gaan naar ons motel om even te chillen om daarna naar N Mississippi te gaan ( het leuke straatje). Daar hebben we heel lekker gegeten bij een restaurant waar ze heeeeeel lekker ijs maakten. Ook hier moesten we weer een uur wachten voordat we een tafeltje kregen maar wat we wel geleerd hebben: Als er een wachtlijst is, is het meestal de moeite waard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 111778

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: