2 maanden - Reisverslag uit Renton, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu 2 maanden - Reisverslag uit Renton, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

2 maanden

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

09 Maart 2017 | Verenigde Staten, Renton

Vanaf nu tel ik niet meer in weken maar in maanden. 2 volle maanden zit ik nu aan de andere kant van de wereld. Volgens mij zeg ik dit echt in elke blog maar hoe gek is het dat ik hier nu woon. Nu moet ik even goed nadenken wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen we(e)k(en). Ik heb vooral veel met mensen afgesproken en leuke dingen proberen te doen.
Een van de hoogtepunten was toch wel naar een musical in Seattle. In Seattle is een groot theater. In dit theater worden verschillende shows gespeeld en de meeste daarvan zijn Broadway shows. De show is hetzelfde als die op dit moment op Broadway gespeeld worden maar dus met andere spelers. Mijn hostfamily had me uitgenodigd om mee te gaan en natuurlijk wilde ik dat. Voordat de show begon, zijn we uiteten geweest in een best chic restaurant. Het wordt steeds gezelliger met het gezin. We leren elkaar steeds beter kennen.
De show zelf was niet heel erg bijzonder maar het was zeker leuk om mee te maken.

Het nadeel van 18 zijn en in Amerika wonen is dat je s'avonds bijna nergens naar binnen mag. Zelfs niet om ergens gewoon thee te drinken. Op een vrijdagavond wilden Ana ( een vriendin uit Mexico ) en ik iets doen maar we wisten niet wat. Na wat rondgereden te hebben, kwamen we in downtown Seattle terecht. Via via hoorde we dat er een bar was waar we waarschijnlijk binnen zouden komen. Het bleek een Irish pub te zijn. Er was een live band en het was een gezellige avond. Je moet als 21- gewoon een beetje creatief zijn en dan kan je best leuke dingen doen s'avonds.

De afgelopen twee dagen waren niet zo leuk. Dinsdagavond werd Ella opeens heel erg ziek. Ze heeft die hele nacht overgegeven. Heel erg zielig. Ella slaapt in de kamer naast mij en om de 5 min riep ze Mike omdat ze zich zo slecht voelde. Niemand heeft dit nacht dus geslapen. Gister hebben we Ella dus in bed laten liggen de hele dag en was ik de hele dag voor haar aan het zorgen. Dit was best lastig voor mij. Toen ze sliep, kwam alles opeens op me af. Ik voelde de grote verantwoordelijkheid en begon te twijfelen of ik dit wel kon. Waarschijnlijk kwam dit ook doordat ik maar 1 uur geslapen had die nacht haha. Ik weet dat ik dit kan maar het was even te veel ofzo. Toch weet ik: IK KAN DIT!
Vandaag blijft Ella ook nog thuis maar ze voelt zich stukken beter. Ze zegt zelfs dat ze honger heeft.

Morgenavond ga ik naar Portland!!! Mijn eerste tripje hier in de USA. Ik heb er super veel zin in. Flo ( vriendin uit Duitsland ) en ik nemen de bus in Seattle en worden in Portland afgezet. We hebben een Motel geboekt en zondagavond nemen we de bus weer naar huis. Het is ongeveer 3/4 uur rijden dus dat is goed te doen.

  • 09 Maart 2017 - 20:11

    Mariëlle:

    Zo leuk hoor Leah!! Geweldig hoe je alle leuke dingen, maar ook de zaken die je lastig vindt beschrijft. Gaaf dat je het deelt!
    Veel plezier in Portland! Njoy!!
    Je verre buuf

  • 10 Maart 2017 - 07:11

    Eveliene:

    Fijn dat je je zo thuis voelt daar, en wat bof je met zo'n leuk gezin!

  • 10 Maart 2017 - 11:10

    Petra:

    Love You!!

  • 12 Maart 2017 - 12:49

    Jos:

    Goed bezig Leah, als je nu niet weet wat nog meer te doen dan kun je altijd nog rock research doen. Waar is het geboortehuis van Jimi Hendrix in Seattle en waar staat het landhuis van Kurt Cobain waar hij zich een kogel door zijn hoofd heeft geschoten? Dat laatste moet wel een bedevaartplaats zijn misschien het eerste ook. Have a nice day!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Renton

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 111778

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: