Eerste weekje vrij - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu Eerste weekje vrij - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Leah Smith - WaarBenJij.nu

Eerste weekje vrij

Door: Leah

Blijf op de hoogte en volg Leah

17 April 2017 | Verenigde Staten, Olympia

Zoals ik in de vorige blog al beschreven heb, is mijn werkrooster sinds vorige week veranderd. Deze week was mijn eerste week vrij en dus ben ik op zoek gegaan naar leuke dingen om te doen. Vorig weekend ben ik het hele weekend druk geweest. Alleen maar leuke dingen gedaan. Zaterdagochtend werd ik om half 8 s'ochtends opgehaald door een vriendin. We gingen namelijk op weg naar Olypmic National Park. Dit was ongeveer 2 tot 3 uur rijden. The National Park ligt helemaal ten westen van Seattle. De weg er naar toe was op zich al heel erg mooi. Eenmaal aangekomen was het koud en nat maar het landschap maakte alles goed. We hebben daar ongeveer 4 uur rondgelopen. Helaas was ik niet helemaal voorbereid om het weer en het rondlopen. Liep ik daar in de regen op mijn Allstars.... Tijd voor nieuwe hike schoenen. Na de lange hike zijn we naar Olympia gereden. Dit is de hoofdstad van Washington State. Op zich best een mooie stad maar niet bijzonder. Op de weg terug naar Seattle zijn we ergens gestopt om wat te eten en rond een uur of 10 was ik weer thuis.
Zondag ben ik naar de cluster meeting van een andere cluster gegaan. Mijn eigen cluster zit verder van mij vandaan dus daarom ga ik regelmatig naar de meetings van andere clusters. Zo ontmoet ik ook steeds weer nieuwe mensen. De meeting was niet heel spectaculair. We zijn door the botanical gardens van Bellevue gelopen. Daarna besloten 5 andere au pairs en ik om nog even Bellevue mall in te gaan om daar wat te lunchen. Uiteindelijk hebben we daar tot een uur of 6 rondgelopen. Daarna ben ik doorgereden naar North Seattle. Daar woont een andere vriendin. Ik probeer in de weekenden zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Dit is meestal het moment dat veel mensen vrij zijn. Tot nu toe lukt dat aardig.
De rest van de week was ik dus ook helemaal vrij. Mike en Soleil hebben gevraagd of ik elke dag een uurtje vrij wil houden om een beetje te helpen het huis schoon te houden. Dat is dus dan mijn werk. Als dat het enige is wat ik moet doen heb ik daar natuurlijk geen moeite mee. Ik heb veel hardgelopen deze week en s'avonds vaak met mensen wat afgesproken. Het jammere was dat het deze week ook Spring break was dus dat betekende dat veel au pairs hele dagen moesten werken. Ik heb geprobeerd om zelf dingen te ondernemen. Ik heb me ingeschreven voor een nieuwe cursus. Vanaf nu heb ik elke woensdag avond gitaar les. Het is echt wel basis gitaar dingen maar wel leuk.
Dit weekend heb ik weer veel leuke dingen gedaan. Ik ben naar een Tulip Festival geweest. Net Nederland haha. Zaterdag had ik mijn eigen cluster meeting. Ik moest dus een stukje verder naar het zuiden rijden. We hebben gebruncht en daarna ben ik samen met een meisje uit mijn cluster Seattle ingegaan. Eindelijk wordt het hier Lente en we hebben de hele dag in de zon rondgelopen.
Pasen heb ik trouwens niet gevierd. Ella is bij haar moeder en dus werd er hier thuis niks bijzonders gedaan. Vond ik wel prima.
Oohja EN: nog 37 dagen en dan sta ik op Seattle airport te wachten op je, han!!!!

  • 17 April 2017 - 09:30

    Babs:

    Hey Leah, volgens mij heb jij het daar aardig zwaar. Pfffff. Al die wandelingen, reisjes en dan ook nog een uurtje huishoudelijk werk. Echt tobben. Hahahaha.
    Geniet meis leuk om je te kunnen volgen. Knuffel van ons.

  • 17 April 2017 - 10:02

    Hanne:

    I am coming for you!!! Nog 36 dagen nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Olympia

Leah

4 januari vertrek ik voor ongeveer 13 maanden naar het grote Amerika. Ik ga daar werken als Au pair. Ik krijg dus de zorg voor een meisje van 6,5. In deze blog hou ik iedereen op de hoogte van alles wat ik meemaak en alles wat ik ga zien.

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 111851

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 Januari 2018

Au pair in Washington State

Landen bezocht: